Najlepsi lekarze od USG i Gastroskopii we Wrocławiu.

DIETA DLA AKTYWNYCH UMYSŁOWO

22
GRU

Lekarz Wrocław Lekarz Wrocław dieta, mózg, umysł, zdrowie, układ nerwowy dieta, mózg, umysł, zdrowie, układ nerwowy

Prawidłowe odżywianie jest ważne dla utrzymania zdrowia zarówno psychicznego jak i fizycznego i niezależnie od tego czy chcesz poprawić pamięć, zwiększyć funkcje poznawcze czy utrzymać swój mózg w formie – sięgaj po produkty, które obowiązkowo powinny znaleźć się w prawidłowej diecie dla Twojego umysłu. 

Ryby są doskonałym źródłem białka, które jest potrzebne do wytwarzania neuroprzekaźników poprawiający nastrój, takich jak serotonina oraz dopamina. Są także doskonałym źródłem witaminy B12 – niezbędnej dla zdrowego mózgu oraz prawidłowej pracy układu nerwowego. To co jednak najbardziej wyróżnia ryby to fakt, że są głównym źródłem niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3, które w środowisku lekarskim uznane są za najważniejszą grupę składników odżywczych dla mózgu. Kwasy omega-3 są kluczowym składnikiem strukturalnym błon komórkowych mózgu oraz komórek nerwowych. Działają również przeciwzapalnie i mogą uchronić przed depresją i odczuwaniem lęku, a nawet rozwojem takich chorób jak demencja oraz Alzheimer. 

Wszystkie orzechy są pożywne i zawierają dużo cennych witamin oraz minerałów, jednak dla prawidłowej pracy mózgu zaleca się regularne spożywanie...orzechów włoskich. Są jednym z najlepszych źródeł kwasu alfalinolowego – roślinnej postaci tłuszczów omega-3. Orzechy włoskie wykazują silne działanie przeciwutleniające i przeciwzapalne co może zmniejszyć stany zapalne mózgu. 

Gorzka czekolada powinna również znaleźć się w diecie utrzymującej prawidłową pracę mózgu. Skutecznie poprawia nastrój, ponieważ jest doskonałym źródłem tryptofanu, który przyczynia się do powstania serotoniny – hormonu szczęścia. Ponadto jest także znaczącym źródłem antystresowego minerału, którym jest magnez. Z przeprowadzonych badań wynika, że ciemna czekolada skutecznie zwiększa pamięć i poprawia nastrój oraz koncentrację. Zawiera również sporą liczbę flawonoidów, które pomagają komórkom mózgowym żyć dłużej, a także pobudzają przepływ krwi do mózgu. 

Jarmuż jest jednym z najbardziej odżywczych warzyw na świecie, jest niezwykle bogaty w przeciwutleniacze chroniące mózg, w tym beta karoten, flawonoidy i polifenole. Jest doskonałym źródłem witaminy C, która działa jako naturalny środek przeciwdepresyjny. Jarmuż zawiera również witaminy z grupy B, które są kluczem do rozwoju mózgu i mogą hamować utratę pamięci i zapobiegają starzeniu się mózgu. 

 

< powrót do listy artykułów