Najlepsi lekarze od USG i Gastroskopii we Wrocławiu.

UCIĄŻLIWE WZDĘCIA

9
LUT

Lekarz Wrocław Lekarz Wrocław wzdęcia, dieta, gazy, trawienie, układ pokarmowy, probiotyki, alergie wzdęcia, dieta, gazy, trawienie, układ pokarmowy, probiotyki, alergie

Temat wzdęć nadal bywa bardzo krępujący, a z obecnych statystyk wynika, że aż 30 % dorosłych Polaków na co dzień zmaga się z tym schorzeniem. Czy jest jakiś sprawdzony sposób, aby pozbyć się wzdęć i przynieść ulgę swojemu układowi trawiennemu? Okazuje się, że nieprzyjemne wzdęcia to głównie efekt nieodpowiedniej diety oraz złych nawyków. Sprawdź co możesz zrobić, aby pozbyć się wzdęć i przywrócić komfort trawienny.

 

Wzdęcia bardzo często powodują ból oraz nieprzyjemne odczucie dyskomfortu, dodatkowo są powodem, że wyglądamy ciężko i czujemy się ociężali. W niektórych sytuacjach wzdęcia wywołane są pewnymi schorzeniami, jednak najczęściej są skutkiem ubocznym nieodpowiedniej diety lub nietolerancji pokarmowej. Czy są sprawdzone sposoby na pozbycie się wzdęć? Oto kilka sposobów na ich zmniejszenie, a nawet wyeliminowanie.

 

Zbyt duże porcje jedzenia

Jeśli jesz dość obfite posiłki i później odczuwasz dyskomfort trawienny może to być jeden z powodów, dlaczego cierpisz na wzdęcia. Istotne jest, aby jeść regularnie znacznie mniejsze porcji. Jeśli masz tendencję do objadania się - spróbuj dodać kolejny posiłek do swojej codziennej diety. Zaleca się również powolne przeżuwanie jedzenia, dzięki któremu nie będziesz łapał dodatkowego powietrza.

 

Nietolerancje pokarmowe

Wykluczenie alergii i nietolerancji pokarmowych może okazać się bardzo pomocne przy leczeniu wzdęć. Kiedy spożywasz potrawy, które nie są tolerowane przez Twój organizm, może to powodować nadmierne gazy, wzdęcia oraz inne problemy związane z układem trawiennym. Oto najczęstsze alergie: nietolerancja laktozy wiąże się z wieloma problemami trawiennymi, fruktoza może powodować wzdęcia. Gazy są bardzo często objawem alergii na jajka, pszenicę oraz gluten.

 

Unikaj gazotwórczych produktów

Niektóre produkty, które zawierają wysoką ilość błonnika mogą powodować gazy, a te z kolei przekształcają się w nieprzyjemne wzdęcia. Do tych kluczowych produktów zalicza się rośliny strączkowe takie jak fasola czy soczewica, a także niektóre produkty pełnoziarniste. Należy również ograniczyć spożywanie tłustych potraw.

 

Problem zaparć

Badania pokazują, że zaparcia mogą nasilać objawy wzdęć. W tej sytuacji pomocne okaże się regularne jedzenie, a także zwiększenie aktywności fizycznej. Ruch ułatwia pracę jelit i skutecznie walczy z zaparciami.

 

Postaw na probiotyki

Powodem wytwarzania gazów w jelitach jest obecność bakterii. Kilka badań klinicznych wykazało, że niektóre suplementy probiotyczne mogą pomóc zmniejszyć gazy oraz wzdęcia u osób zmagających się z problemami trawiennymi.

 

 

 

< powrót do listy artykułów